ALGEMENE VOORWAARDEN
Wij zijn: Schoonheidssalon La Rosa, met vestigingsadres te 2323 Wortel, Oude Weg 18 en ondernemingsnummer BE0662.439.625.
Je kan ons bereiken via het e-mailadres: schoonheidssalonlarosa@outlook.be
DEEL 1 – ALGEMEEN
Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Aanbod: alle aanbiedingen en prijsopgaven uitgaande van ons, ofwel via de website, via sociale media ofwel via e-mail.
2. Dienst: de diensten die wij leveren Schoonheidssalon La Rosa
4. Herroepingsrecht: het recht van een consument om binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen af te zien van een overeenkomst op afstand en dit conform artikel VI.47 ev. WER.
5. Ingangsdatum: de overeenkomst gaat in op de dag van het maken van de afspraak.
6. Overeenkomst: de overeenkomst aangegaan tussen jou, de Klant, en wij, als Dienstverlener.
7. Schriftelijk: de schriftelijke communicatie zoals e-mail of via een aangetekend schrijven waar nodig.
8. Websites: www.schoonheidssalonlarosa.be
Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden
2.1. In deze algemene voorwaarden beschrijven wij de regels op basis waarvan wij, als Dienstverlener, onze diensten aan jou, als Klant, zullen leveren. Deze voorwaarden zijn van toepassing op al onze offertes, aanbiedingen en diensten, en bevatten belangrijke informatie over jouw rechten en verplichtingen.
2.2. Deze algemene voorwaarden hebben steeds voorrang op eventuele algemene voorwaarden van jou, als Klant. Dit voor zover er niet van deze voorwaarden schriftelijk is afgeweken.
2.3. De laatste versie van deze algemene voorwaarden zijn steeds van toepassing.
Artikel 3 – Aanbod en aanvaarding
3.1. De Dienstverlener doet steeds een aanbod via de website, via e-mail, sociale media of face to face in het salon zelf. De prijzen worden uitgedrukt in euro.
Er wordt BTW aangerekend en de prijzen zijn dan ook inclusief BTW.
3.2. De Dienstverlener heeft steeds het recht om de tarieven en/of voorwaarden aan te passen. Het aanbod dat bestond op het moment dat jij, als Klant,het aanvaardt, m.a.w. je afspraak boekt, is het geldende aanbod. Dit houdt concreet in dat wanneer jij, als Klant, een afspraak inboekt en betaalt voor de toekomst, de prijs hiervan niet meer kan veranderen. Echter, indien er tussen het inboeken en niet betalen van een afspraak en plaatsvinden van de daadwerkelijke afspraak een prijsverhoging heeft plaats gevonden, krijg jij, als Klant, de keuze tussen het houden van je afspraak en het daadwerkelijke tarief van dat moment te betalen of het kosteloos annuleren van je reeds gemaakte en niet-betaalde afspraak.
3.3. De Dienstverlener kan niet aan haar aanbod worden gehouden indien jij, als Klant, redelijkerwijze kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevat, zoals een onrealistische hoge korting of ongebruikelijk lage vraagprijs.
Artikel 4 – Afspraken
4.1. Jij, als Klant, moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan ons melden. Dit kan jij, als Klant, doen aan de hand van de link in de bevestigingsemail of door telefonisch contact op te nemen. Indien jij, als Klant, deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mogen wij 50% van het honorarium voor de afgesproken behandeling aan jou doorrekenen.
4.2. Indien jij, als Klant, later dan de afgesproken tijd op de afspraak opdaagt, mogen wij de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen.
4.3. Wij zelf moeten verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan jou, als Klant, melden.
4.4. Voorgaande leden zijn niet van toepassing indien jij, als Klant, of wij, als Dienstverlener, ons kunnen beroepen op overmacht.
Artikel 5 – vergoeding
5.1. Algemeen
De prijs is steeds afhankelijk van de gekozen behandeling. De prijzen staan steeds vermeld op onze website en in het salon zelf en zijn inclusief BTW.
Het overeengekomen tarief omvat alle kosten met uitzondering van extra producten/diensten. Eventuele bijkomende kosten zullen steeds apart worden aangegeven tijdens een behandeling en vallen ten laste van jou, als Klant.
5.2. Facturatie en betaling
5.2.1. Jij, als Klant, hebt de keuze om jouw behandeling ofwel via de website bij het maken van je afspraak via Mollie te betalen, ofwel direct na afloop van jouw behandeling contant of via Bancontact(app) in het salon.
5.2.2. Indien jij, als Klant, producten aankoopt via de website, dienen deze producten direct bij aankoop betaald te worden via de website.
5.2.3. In uitzonderlijke gevallen, zullen wij, als Dienstverlener, een factuur opstellen voor onze diensten. Jij, als Klant, zal in dit geval het gehele bedrag van de factuur in één keer overmaken naar het rekeningnummer BE81 7370 5103 9524 van ons, als Dienstverlener, met vermelding van het factuurnummer, te vinden op de facturatie. De factuur dient te worden betaald binnen de 30 dagen, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
5.2.4. Bij niet–betaling of wanbetaling van de factuur binnen de gestelde termijn, worden alle openstaande facturen van rechtswege en zonder ingebrekestelling onmiddellijk opeisbaar en is de Klant vanaf de vervaldag van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd van 5% per maand op het factuurbedrag evenals een forfaitaire schadevergoeding ten belope van 10% met een minimum van 50,00 euro. In geval van gedeeltelijke betaling blijft een integrale schadevergoeding verschuldigd.
Artikel 6 – Aansprakelijkheid
De Dienstverlener zal zich steeds inspannen de overeenkomst naar beste inzicht, vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit te voeren. Jij, als Klant, erkent dat de Dienstverlener slechts een inspanningsverplichting heeft en geen resultaatsverplichting.
De Dienstverlener heeft het recht om derden in te schakelen voor de uitvoering van deze overeenkomst. De Dienstverlener heeft deze derden met de hoogst mogelijke zorg geselecteerd om een goede kwaliteit van uitvoering te kunnen bereiken.
Schoonheidssalon La Rosa sluit elke aansprakelijkheid ten opzichte van haar klanten of iedere derde persoon uit, met uitzondering van haar mogelijke aansprakelijkheid ten opzichte van haar klanten voor opzet of grove schuld. De aansprakelijkheid van ons, als Dienstverlener, is beperkt tot het bedrag dat wordt gedekt door onze aansprakelijkheidsverzekering.
Schoonheidssalon La Rosa is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat zij is uitgegaan van door jou, als Klant, verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie en dit niet-limitatief met betrekking tot lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding…
Jij, als Klant, bent aansprakelijk voor schade toegebracht aan eigendommen van Schoonheidssalon La Rosa.
Artikel 7 – Herroepingsrecht
7.1. De bepalingen van dit artikel geldt enkel voor deze Klanten die in hun hoedanigheid van consument online een afspraak inboeken en betalen/ producten aankopen.
Je hebt, als voornoemde Klant, het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen de overeenkomst te ontbinden. Dienstverlener heeft het recht je te vragen naar de reden van herroeping, maar je bent niet verplicht een reden op te geven.
De bedenktijd uit het vorige lid gaat in op de dag nadat jij, als Klant, de overeenkomst bent aangegaan.
7.2. Uitzonderingen: Het herroepingsrecht geldt niet voor dienstenovereenkomsten na de volledige uitvoering van de dienst indien tot de uitvoering werd overgegaan met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument, en mits de consument heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de handelaar de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd.
Jij verliest, als Klant, dus jouw herroepingsrecht na uitvoering van de behandeling.
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht
8.1. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je, als Klant, de Dienstverlener via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, of per e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. Deze mededeling moet de Dienstverlener bereiken voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Om de herroepingstermijn na te leven moet je, als Klant, jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
8.2. Indien je, als Klant, de overeenkomst herroept, zal de Dienstverlener alle tot op dat moment van jou ontvangen betalingen aan jou terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat zij op de hoogte is gesteld van de beslissing van jou, als Klant, om de overeenkomst te herroepen.
8.3. De Dienstverlener betaalt jou, als Klant, terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij, als Klant, de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij jij, als Klant, uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou, als Klant, voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Artikel 9 – Behoorlijk gedrag
9.1. Jij, als Klant, behoort zich in het salon te gedragen volgens algemeen aanvaardbare normen.
9.2. Indien jij, als Klant, na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Schoonheidssalon La Rosa het recht jou de toegang tot het salon te weigeren zonder verdere opgave van redenen.
9.3. Bij Schoonheidssalon La Rosa wordt gewerkt volgens de hygiëne regels van de code van schoonheidsspecialisten.
Er wordt van jou, als Klant, verwacht dat jij je houdt aan de persoonlijke hygiëne regels.
Artikel 10 – Klachten
10.1. Indien jij, als Klant, een klacht hebt over de behandeling, moet je de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf dagen na ontdekking mondeling en schriftelijk melden aan de Dienstverlener.
10.2. Schoonheidssalon La Rosa moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
10.3. Indien een klacht over de behandelingen gegrond is zal de Dienstverlener de behandeling opnieuw uitvoeren zoals overeengekomen, tenzij dit voor jou, als Klant, aantoonbaar zinloos is geworden. Nadat je dit aan Schoonheidssalon La Rosa hebt meegedeeld, zal zij overgaan tot terugbetaling van de behandeling of een deel van de behandeling.
10.4. Indien Schoonheidssalon La Rosa en jij, als Klant, niet tot overeenstemming kunnen komen, kan je, als Klant, het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Schoonheidsbranche/ Pedicurebranche.
Artikel 11 – Intellectuele eigendomsrecht
11.1. Door acceptatie van deze algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk erkend dat alle ontwerpen, informatie, afbeeldingen, e-mails, downloads, schema’s, modules en/of materialen, en overige inhoud op de website eigendom zijn van de Dienstverlener en beschermd zijn door de relevante rechten van intellectuele eigendom, waaronder doch niet beperkt tot auteursrechten, merkenrechten, databankrechten, naburige rechten, octrooien en modelrechten.
11.2. Het is uitdrukkelijk verboden om ontwerpen, informatie, afbeeldingen en overige inhoud, opgesteld door de Dienstverlener, te kopiëren, te wijzigen, openbaar te maken, voor directe of indirecte commerciële doeleinden te gebruiken of aan derden over te maken.
Artikel 12 – Gegevensverwerking
12.1. Door het aanvaarden van een aanbod, verklaar je je, als Klant, akkoord met de verwerking van joouw persoonsgegevens conform onze privacy policy. Deze algemene voorwaarden dienen te worden gelezen in combinatie met onze privacy policy die toegankelijk is op onze website.
12.2. Door het maken van een afspraak, aanvaard jij, als Klant, zonder voorbehoud deze algemene voorwaarden. Daarnaast moeten wij voor het opmaken van bepaalde documenten jouw persoonsgegevens verwerken. De omstandigheden waarin dat gebeurt, worden nader omschreven in onze privacy policy.
12.3. In het kader van de diensten die wij, als Dienstverlener, verrichtten, verwerken wij als ‘verantwoordelijke’ persoonsgegevens van de contactpersonen die jij, als Klant, opgeeft. Jouw contactgegevens kunnen verwerkt worden in het kader van ons Klantenbeheer, voor marketingdoeleinden, en dienen om onze overeenkomst met jou naar behoren uit te voeren.
Artikel 13 – Geheimhouding
13.1. Schoonheidssalon La Rosa is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die jij, als Klant, hebt meegedeeld tijdens de behandeling.
13.2. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door jou, als Klant, is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
13.3. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de Dienstverlener verplicht wordt de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
Artikel 14 – Algemeen
14.1. Niemand kan zijn of haar rechten en/of verplichtingen voortvloeiend uit deze algemene voorwaarden of onze overeenkomsten overdragen aan een derde partij zonder toestemming van de andere partij.
14.2. Wanneer een bepaling uit deze voorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd zou zijn met een wettelijke bepaling, en daardoor nietig zou zijn, dan blijven deze voorwaarden voor het overige onverminderd van kracht. Indien nodig zullen partijen gezamenlijk een nieuwe bepaling overeen komen die in dezelfde lijn ligt met het doel van de nietige bepaling.
14.3. Deze overeenkomst wordt beheerst door het Belgisch recht. Elke betwisting i.v.m. de interpretatie of uitvoering van de overeenkomst en m.b.t. onze facturen behoort tot de uitsluitende bevoegdheid van het de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Antwerpen, tenzij dwingend recht anders bepaalt.
Wij zijn: Schoonheidssalon La Rosa, met vestigingsadres te 2323 Wortel, Oude Weg 18 en ondernemingsnummer BE0662.439.625.
Je kan ons bereiken via het e-mailadres: schoonheidssalonlarosa@outlook.be
DEEL 1 – ALGEMEEN
Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Aanbod: alle aanbiedingen en prijsopgaven uitgaande van ons, ofwel via de website, via sociale media ofwel via e-mail.
2. Dienst: de diensten die wij leveren Schoonheidssalon La Rosa
- Gelaatsbehandeling
- Nagels
- Lashes
- Tanden bleken
- Wenkbrauwen
- Pedicure
- Make-up
- Workshops
- Bruidsarrangementen
4. Herroepingsrecht: het recht van een consument om binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen af te zien van een overeenkomst op afstand en dit conform artikel VI.47 ev. WER.
5. Ingangsdatum: de overeenkomst gaat in op de dag van het maken van de afspraak.
6. Overeenkomst: de overeenkomst aangegaan tussen jou, de Klant, en wij, als Dienstverlener.
7. Schriftelijk: de schriftelijke communicatie zoals e-mail of via een aangetekend schrijven waar nodig.
8. Websites: www.schoonheidssalonlarosa.be
Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden
2.1. In deze algemene voorwaarden beschrijven wij de regels op basis waarvan wij, als Dienstverlener, onze diensten aan jou, als Klant, zullen leveren. Deze voorwaarden zijn van toepassing op al onze offertes, aanbiedingen en diensten, en bevatten belangrijke informatie over jouw rechten en verplichtingen.
2.2. Deze algemene voorwaarden hebben steeds voorrang op eventuele algemene voorwaarden van jou, als Klant. Dit voor zover er niet van deze voorwaarden schriftelijk is afgeweken.
2.3. De laatste versie van deze algemene voorwaarden zijn steeds van toepassing.
Artikel 3 – Aanbod en aanvaarding
3.1. De Dienstverlener doet steeds een aanbod via de website, via e-mail, sociale media of face to face in het salon zelf. De prijzen worden uitgedrukt in euro.
Er wordt BTW aangerekend en de prijzen zijn dan ook inclusief BTW.
3.2. De Dienstverlener heeft steeds het recht om de tarieven en/of voorwaarden aan te passen. Het aanbod dat bestond op het moment dat jij, als Klant,het aanvaardt, m.a.w. je afspraak boekt, is het geldende aanbod. Dit houdt concreet in dat wanneer jij, als Klant, een afspraak inboekt en betaalt voor de toekomst, de prijs hiervan niet meer kan veranderen. Echter, indien er tussen het inboeken en niet betalen van een afspraak en plaatsvinden van de daadwerkelijke afspraak een prijsverhoging heeft plaats gevonden, krijg jij, als Klant, de keuze tussen het houden van je afspraak en het daadwerkelijke tarief van dat moment te betalen of het kosteloos annuleren van je reeds gemaakte en niet-betaalde afspraak.
3.3. De Dienstverlener kan niet aan haar aanbod worden gehouden indien jij, als Klant, redelijkerwijze kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevat, zoals een onrealistische hoge korting of ongebruikelijk lage vraagprijs.
Artikel 4 – Afspraken
4.1. Jij, als Klant, moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan ons melden. Dit kan jij, als Klant, doen aan de hand van de link in de bevestigingsemail of door telefonisch contact op te nemen. Indien jij, als Klant, deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mogen wij 50% van het honorarium voor de afgesproken behandeling aan jou doorrekenen.
4.2. Indien jij, als Klant, later dan de afgesproken tijd op de afspraak opdaagt, mogen wij de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen.
4.3. Wij zelf moeten verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan jou, als Klant, melden.
4.4. Voorgaande leden zijn niet van toepassing indien jij, als Klant, of wij, als Dienstverlener, ons kunnen beroepen op overmacht.
Artikel 5 – vergoeding
5.1. Algemeen
De prijs is steeds afhankelijk van de gekozen behandeling. De prijzen staan steeds vermeld op onze website en in het salon zelf en zijn inclusief BTW.
Het overeengekomen tarief omvat alle kosten met uitzondering van extra producten/diensten. Eventuele bijkomende kosten zullen steeds apart worden aangegeven tijdens een behandeling en vallen ten laste van jou, als Klant.
5.2. Facturatie en betaling
5.2.1. Jij, als Klant, hebt de keuze om jouw behandeling ofwel via de website bij het maken van je afspraak via Mollie te betalen, ofwel direct na afloop van jouw behandeling contant of via Bancontact(app) in het salon.
5.2.2. Indien jij, als Klant, producten aankoopt via de website, dienen deze producten direct bij aankoop betaald te worden via de website.
5.2.3. In uitzonderlijke gevallen, zullen wij, als Dienstverlener, een factuur opstellen voor onze diensten. Jij, als Klant, zal in dit geval het gehele bedrag van de factuur in één keer overmaken naar het rekeningnummer BE81 7370 5103 9524 van ons, als Dienstverlener, met vermelding van het factuurnummer, te vinden op de facturatie. De factuur dient te worden betaald binnen de 30 dagen, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
5.2.4. Bij niet–betaling of wanbetaling van de factuur binnen de gestelde termijn, worden alle openstaande facturen van rechtswege en zonder ingebrekestelling onmiddellijk opeisbaar en is de Klant vanaf de vervaldag van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd van 5% per maand op het factuurbedrag evenals een forfaitaire schadevergoeding ten belope van 10% met een minimum van 50,00 euro. In geval van gedeeltelijke betaling blijft een integrale schadevergoeding verschuldigd.
Artikel 6 – Aansprakelijkheid
De Dienstverlener zal zich steeds inspannen de overeenkomst naar beste inzicht, vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit te voeren. Jij, als Klant, erkent dat de Dienstverlener slechts een inspanningsverplichting heeft en geen resultaatsverplichting.
De Dienstverlener heeft het recht om derden in te schakelen voor de uitvoering van deze overeenkomst. De Dienstverlener heeft deze derden met de hoogst mogelijke zorg geselecteerd om een goede kwaliteit van uitvoering te kunnen bereiken.
Schoonheidssalon La Rosa sluit elke aansprakelijkheid ten opzichte van haar klanten of iedere derde persoon uit, met uitzondering van haar mogelijke aansprakelijkheid ten opzichte van haar klanten voor opzet of grove schuld. De aansprakelijkheid van ons, als Dienstverlener, is beperkt tot het bedrag dat wordt gedekt door onze aansprakelijkheidsverzekering.
Schoonheidssalon La Rosa is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat zij is uitgegaan van door jou, als Klant, verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie en dit niet-limitatief met betrekking tot lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding…
Jij, als Klant, bent aansprakelijk voor schade toegebracht aan eigendommen van Schoonheidssalon La Rosa.
Artikel 7 – Herroepingsrecht
7.1. De bepalingen van dit artikel geldt enkel voor deze Klanten die in hun hoedanigheid van consument online een afspraak inboeken en betalen/ producten aankopen.
Je hebt, als voornoemde Klant, het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen de overeenkomst te ontbinden. Dienstverlener heeft het recht je te vragen naar de reden van herroeping, maar je bent niet verplicht een reden op te geven.
De bedenktijd uit het vorige lid gaat in op de dag nadat jij, als Klant, de overeenkomst bent aangegaan.
7.2. Uitzonderingen: Het herroepingsrecht geldt niet voor dienstenovereenkomsten na de volledige uitvoering van de dienst indien tot de uitvoering werd overgegaan met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument, en mits de consument heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de handelaar de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd.
Jij verliest, als Klant, dus jouw herroepingsrecht na uitvoering van de behandeling.
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht
8.1. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je, als Klant, de Dienstverlener via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, of per e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. Deze mededeling moet de Dienstverlener bereiken voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Om de herroepingstermijn na te leven moet je, als Klant, jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
8.2. Indien je, als Klant, de overeenkomst herroept, zal de Dienstverlener alle tot op dat moment van jou ontvangen betalingen aan jou terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat zij op de hoogte is gesteld van de beslissing van jou, als Klant, om de overeenkomst te herroepen.
8.3. De Dienstverlener betaalt jou, als Klant, terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij, als Klant, de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij jij, als Klant, uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou, als Klant, voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Artikel 9 – Behoorlijk gedrag
9.1. Jij, als Klant, behoort zich in het salon te gedragen volgens algemeen aanvaardbare normen.
9.2. Indien jij, als Klant, na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Schoonheidssalon La Rosa het recht jou de toegang tot het salon te weigeren zonder verdere opgave van redenen.
9.3. Bij Schoonheidssalon La Rosa wordt gewerkt volgens de hygiëne regels van de code van schoonheidsspecialisten.
Er wordt van jou, als Klant, verwacht dat jij je houdt aan de persoonlijke hygiëne regels.
Artikel 10 – Klachten
10.1. Indien jij, als Klant, een klacht hebt over de behandeling, moet je de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf dagen na ontdekking mondeling en schriftelijk melden aan de Dienstverlener.
10.2. Schoonheidssalon La Rosa moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
10.3. Indien een klacht over de behandelingen gegrond is zal de Dienstverlener de behandeling opnieuw uitvoeren zoals overeengekomen, tenzij dit voor jou, als Klant, aantoonbaar zinloos is geworden. Nadat je dit aan Schoonheidssalon La Rosa hebt meegedeeld, zal zij overgaan tot terugbetaling van de behandeling of een deel van de behandeling.
10.4. Indien Schoonheidssalon La Rosa en jij, als Klant, niet tot overeenstemming kunnen komen, kan je, als Klant, het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Schoonheidsbranche/ Pedicurebranche.
Artikel 11 – Intellectuele eigendomsrecht
11.1. Door acceptatie van deze algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk erkend dat alle ontwerpen, informatie, afbeeldingen, e-mails, downloads, schema’s, modules en/of materialen, en overige inhoud op de website eigendom zijn van de Dienstverlener en beschermd zijn door de relevante rechten van intellectuele eigendom, waaronder doch niet beperkt tot auteursrechten, merkenrechten, databankrechten, naburige rechten, octrooien en modelrechten.
11.2. Het is uitdrukkelijk verboden om ontwerpen, informatie, afbeeldingen en overige inhoud, opgesteld door de Dienstverlener, te kopiëren, te wijzigen, openbaar te maken, voor directe of indirecte commerciële doeleinden te gebruiken of aan derden over te maken.
Artikel 12 – Gegevensverwerking
12.1. Door het aanvaarden van een aanbod, verklaar je je, als Klant, akkoord met de verwerking van joouw persoonsgegevens conform onze privacy policy. Deze algemene voorwaarden dienen te worden gelezen in combinatie met onze privacy policy die toegankelijk is op onze website.
12.2. Door het maken van een afspraak, aanvaard jij, als Klant, zonder voorbehoud deze algemene voorwaarden. Daarnaast moeten wij voor het opmaken van bepaalde documenten jouw persoonsgegevens verwerken. De omstandigheden waarin dat gebeurt, worden nader omschreven in onze privacy policy.
12.3. In het kader van de diensten die wij, als Dienstverlener, verrichtten, verwerken wij als ‘verantwoordelijke’ persoonsgegevens van de contactpersonen die jij, als Klant, opgeeft. Jouw contactgegevens kunnen verwerkt worden in het kader van ons Klantenbeheer, voor marketingdoeleinden, en dienen om onze overeenkomst met jou naar behoren uit te voeren.
Artikel 13 – Geheimhouding
13.1. Schoonheidssalon La Rosa is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die jij, als Klant, hebt meegedeeld tijdens de behandeling.
13.2. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door jou, als Klant, is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
13.3. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de Dienstverlener verplicht wordt de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
Artikel 14 – Algemeen
14.1. Niemand kan zijn of haar rechten en/of verplichtingen voortvloeiend uit deze algemene voorwaarden of onze overeenkomsten overdragen aan een derde partij zonder toestemming van de andere partij.
14.2. Wanneer een bepaling uit deze voorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd zou zijn met een wettelijke bepaling, en daardoor nietig zou zijn, dan blijven deze voorwaarden voor het overige onverminderd van kracht. Indien nodig zullen partijen gezamenlijk een nieuwe bepaling overeen komen die in dezelfde lijn ligt met het doel van de nietige bepaling.
14.3. Deze overeenkomst wordt beheerst door het Belgisch recht. Elke betwisting i.v.m. de interpretatie of uitvoering van de overeenkomst en m.b.t. onze facturen behoort tot de uitsluitende bevoegdheid van het de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Antwerpen, tenzij dwingend recht anders bepaalt.